زبان خود را انتخاب کنید

نشست خبری سومین دوره جایزه سال استیکر با حضور میثم عسگری مدیرعامل پیام‌ رسان آیگپ و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آیگپ، میثم عسگری مدیرعامل پیام رسان آیگپ در این مراسم گفت: ایده اولیه جشنواره استیکر در سال ۹۷ و ۹۸ به ذهن ما رسید و اولین دوره آن در سال ۹۸ برگزار شد.

دغدغه اولیه شکل گیری این جشنواره فرهنگی بود. چرا که ما به عنوان کاربر، بیشتر با استیکر و ایموجی های خارجی سر و کار داشتیم، در سال اول با ارسال اثرات مختلف از هنرمندان، انتخاب نفر برگزیده را سخت کرده بود.

 

1 2

وی در ادامه افزود: استیکر ها مخصوص آیگپ نیستند و انحصاری برای آن وجود ندارد. در این دوره ۱۱۷۳ اثر از ۱۵۰ هنرمند به دبیرخانه ارسال شده است و ۲۱ دی ماه و همزمان با روز جهانی استیکر در مراسم اختتامیه از برندگان و هنرمندان تقدیر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بنای انتشار ۵۰۰ استیکر انتخاب شده را در پیام رسان‌ها و فضای مجازی دارید؟ افزود: در سه دوره ما هیچ محدودیتی برای انتشار استیکر‌ها نداشته ایم چرا که هدف ما کسب و کار نبوده است و ما به دنبال کار فرهنگی بودیم و به همین علت همه این استیکر‌ها داخل پیام رسان آیگپ قابل انتشار است و در اختیار پیام رسان‌های دیگر و کاربران برای استفاده در پیام رسان‌های دیگر هست، چون هدف ما این بود که استیکر‌های ایرانی تولید و در فضای مجازی عرضه شود و کار را فقط محدود به آیگپ نکردیم.

آقای عسکری گفت: بر همین اساس به همه همکارانمان در پیام رسان‌های داخلی و همچنین مخاطبان اعلام می‌کنیم که می‌توانند از این استیکر‌ها با مراجعه به سایت آیگپ و همچنین سایت جایزه سال استیکر بهره برداری کنند و در هر پیام رسانی که می‌خواهند خودشان منتشر کنند.

در این مراسم مسعود شجاعی، دبیر جشنواره نیر حضور داشت که صحبت های خود را با گله مندی از دولت های مختلف ابراز داشت و گفت: متاسفانه در دولت های مختلف سرمایه گذاری خاصی بر روی پیام‌ رسان های ایرانی انجام نگرفته است. باید به این فضا توجه شود و آن ها را ارتقا دهیم. ما هنوز اهمیت این فضا را متوجه نشده ایم. برخی ها به دلایل شناخت نامناسب و ناآگاهی بعضی مواقع اطلاعات و دستاوردهای مهم این حوزه را نادیده می گیرند. ما باید در زمینه فضای مجازی مثل سایر حوزه ها از جمله کاریکاتور و ... در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

2 2

شجاعی در ادامه افزود: آیگپ زمینه ساز یک اتفاق بزرگ شده است برگزاری جایزه سال استیکر در نوع خود بی‌نظیر است استیکر ها اهمیت فراوانی در تبادل اطلاعات، عواطف و احساسات است. استیکر های طراحی شده توسط هنرمندان، برگرفته از فرهنگ و آداب و سنت های اصیل ایرانی است. گاهی موضاعاتی برای دبیرخانه ارسال می‌شود که همه حیرت زده می‌شویم و این نشان از قابلیت و استعداد بی حد ومرز هنرمندان ایرانی است.

بهرام عظیمی رئیس هیات داوران جشنواره نیز با اشاره به جشنواره‌ دوسالانه کاریکاتور گفت: جشنواره دوسالانه کاریکاتور جزو سه جشنواره برتر دنیا است و دلیل آن هم حضور افراد مطرح دنیا در ایران است. بهترین فضا برای حضور اکثر هنرمندان و علاقه مندان به این زمینه جشنواره استیکر است.

عظیمی در ادامه گفت: خیلی از بزرگان ما هنوز آنچنان که باید برای مردم معرفی نشده اند. ما باید در قالب همین استیکر ها آن ها را به مردم نشان دهیم. اما این موارد نیازمند حمایت سازمان های مختلف است. کارهای فرهنگی زیادی بدون فکر و برنامه خاص و با اهداف دیگر در کشور انجام می شود.

عظیمی در ادامه گفت: خیلی از بزرگان ما هنوز آنچنان که باید برای مردم معرفی نشده اند. باید ما در قالب همین استیکر ها آن ها را به مردم نشان دهیم. اما این موارد نیازمند حمایت سازمان های مختلف است.